Internet Impact Prijs 2014
Drie prijzen van € 5.000, € 3.000 en € 2.000 ter beschikking gesteld door Google Nederland ter bevordering van het onderzoek naar de economische effecten en mogelijkheden van internet.
Voor masterstudenten die een veelbelovende scriptie hebben geschreven over de economische effecten en mogelijkheden van internet en die afgestudeerd zijn aan een Nederlandse instelling voor wetenschappelijk onderwijs in de studierichtingen economie, econometrie of business, of in een studierichting die daar nauw mee samen hangt.
De prijzen werden toegekend aan:
Eerste prijs: Frederik Mijnhardt (UU), scriptie "Using crowdsourcing for enterprise localization".
Tweede prijs: Alex Brojba-Micu (EUR), scriptie: "StockWatcher 2.0: Using Text Analysis to Predict Stock Market Trends".
Derde prijs: Martijn Hendriks (TU), scriptie "Relating Facebook to Consumer Behavior: Facebook Motivates to Purchase Experiential Products".
Laudatio Internet Impact Prijs 2014
Een voordracht werd gehouden door gastspreker Paul de Bijl gasthoogleraar Regulatory Economics aan de WHU Otto Beisheim School of Management (Duitsland) en zelfstandig adviseur in marktordeningmededingingseconomie en reguleringals oprichter van Radicand Economics en associate partner van Lexonomics. Paul de Bijl studeerde econometrie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en is gepromoveerd in de economische wetenschap aan de Universiteit van Tilburg. Hij richt zich op vraagstukken op het snijvlak van ondernemingsstrategie en overheidsbeleid.