18/04/2019

Locatie:
KHMW, Hodshonhuis,
Spaarne 17, Haarlem


De mens centraal, geen probleem?


Hoe leid je professionals gezondheid, sport en welzijn op terwijl de samenleving in transitie is? Wat is nodig om studenten te leren om te gaan met de paradox van een versnipperd werkveld met veel regels en de noodzaak de bedoeling centraal te stellen? Deze en aanpalende vragen staan centraal op de Inholland Invitational conference: De mens centraal, geen probleem?

Tijdens de conferentie introduceert Thomas Kampen, lector Stimulering Gezonde Samenleving van Hogeschool Inholland, de gelijknamige bundel. Op basis van de bijdragen vanuit acht lectoraten zetten we letterlijk ‘de mens’ centraal door burgers hun persoonlijke verhaal te laten vertellen. Daarna vindt een Lagerhuisdebat plaats over interprofessioneel werken, empowerment en de mogelijkheden en beperkingen van nieuwe technologieën. Ervaar wat deze thema’s betekenen in het onderwijs voor aanstaande professionals die de burgers en patiënten gaan behandelen, stimuleren en steunen in die samenleving in transitie. René ten Bos, denker des vaderlands, sluit af.

Aanmelden via: www.inholland.nl/menscentraal. We hebben beperkt plekken beschikbaar en vol = vol. Meld u dus snel aan! 

Lees meer in het Persbericht april 2019

Programma
13.00 uur Welkom en opening door dagvoorzitter Marije Deutekom (lector Kracht van Sport)
13.10 uur Interview met Louise Gunning en Heleen Jumelet door Thomas Kampen (bijzonder lector)
13.40 uur Interview “Letterlijk: de mens centraal”
14.45 uur Pauze
15.15 uur Lagerhuisdebat o.l.v. Marije Deutekom
16.30 uur Afsluiting – Filosofische bespiegeling op de bundel
17.00 uur Dagafsluiting waarna borrel


Benieuwd naar de belevenissen van een ervaringsdeskundige uit de GGZ? Hoe wordt de geestelijke gezondheidszorg door de cliënten zelf ervaren?
Op 18 april leert een ervaringsdeskundige uit de GGZ ons over empowerment, zelfmanagement en hoe soms de mens niet centraal staat in de geestelijke gezondheidszorg. Dit wordt gepresenteerd vanuit de gedachte dat het ons kan leren hoe het beter kan.